Luxury Travel – How the modern traveller is reshaping tourism.
“Above and beyond expectations – A new mindset to explore the world”
Since 2020 the travel industry is grappling with the negative impact of the COVID-19, our priorities are changing really fast for both leisure holidays and business travel with a huge impact on airlines, hotels and handling services. In contrast, the luxury market continues to be quite resilient in face of the economic turbulence and according to statista.com “the annual growth rate for luxe until 2023 is expected to be more than 7%”.
There are two dimensions that we need to understand in the luxury distribution/offer: destinations and travellers but we need to emphasize that luxury travel is not what it used to be and continues to have a growth rate higher than any other segment in the industry. Tourism destinations need to improve their data intelligence with concrete insights to create smart destinations (carbon-free) focusing on measurable and impactful changes to create opportunities for luxury international hotels brands to invest. According to the Luxury Travel Intelligence 2020 ranking, we only have six luxury hotel brands operating in Portugal: Six Senses, Belmond, Four Seasons, Anantara, The Luxury Collection and CONRAD. Meaning that there is space in the market for more international luxury brands to boost this segment in Portugal.
The profile of the luxury traveller has been changing across the years and identifying their new requirements post-pandemic will dictate all the changes in the travel industry. The new luxury traveller is now making their travel and hotel choices based on far more than just the square meter of their room. They want experiences, personalisation and to discover places before they become overcrowded and this is just the tip of the iceberg.
The new post-pandemic luxury trends should focus on reinventing the human connection, tourism is all about human engagement and there is no technological substitute for this key factor. A huge demand will be the integration of personal wellness (health & wellbeing are now priorities for travellers), and travellers will want to explore sustainable experiences to blend them with the planet needs to create a deeper connection with the destination they are exploring. Not so long ago the designer handbags, watches and jewellery used to be the biggest status symbols, it’s now authentic, individual experiences that indicate someone status or level of success. In the current era of digitalisation and the new ecosystem we are living in, technology will define who is ready to go the extra mile on customer experience, using data to target the travellers needs to excel expectations.
“Luxury is in each detail – Hubert de Givenchy”
By André Oliveira
Director of Sales – Ontravel Solutions
Turismo de Luxo – Como o viajante moderno está a reestruturar o turismo.
“Acima e além das expectativas – Uma nova forma de pensamento para explorar o mundo”
Desde 2020 que a indústria de turismo se debate com o impacto negativo da COVID-19. As nossas prioridades estão a mudar cada vez mais rapidamente no que respeita às férias de lazer e viagens de negócios, tendo um enorme impacto nas companhias aéreas, hotéis e respectivos serviços de assistência. No entanto, o mercado do Turismo de Luxo continua bastante resiliente face à turbulência económica e, de acordo com o site statista.com “espera-se que a taxa de crescimento anual para Turismo de Luxo seja de mais de 7% até 2023”.
Existem duas dimensões que precisamos de compreender na distribuição/oferta do negócio de luxo: os destinos e os turistas. No entanto, é necessário enfatizar que o turismo de luxo não é o que costumava ser no passado e que continua a crescer a uma velocidade maior do que qualquer outro segmento da indústria. Os destinos de turismo devem melhorar as suas informações de dados com percepções concretas com o objectivo de criar destinos mais inteligentes (livres de carbono) focando-se em mudanças mensuráveis e impactantes que criem oportunidades para que marcas de hotéis de luxo internacionais possam investor.
De acordo com o ranking de 2020 da empresa Luxury Travel Intelligence, apenas temos seis marcas hoteleiras de luxo a funcionar em Portugal: Six Senses, Belmond, Four Seasons, Anantara, The Luxury Collection e CONRAD, o que significa que ainda existe espaço no mercado para que mais marcas de luxo internacionais possam impulsionar este segmento em Portugal.
O perfil do viajante de luxo tem vindo a mudar ao longo dos anos e identificar as suas novas exigências pós-pandemia vai ditar as mudanças na indústria de viagens. O novo viajante de luxo faz agora as suas escolhas de viagens e hotéis baseando-se em muito mais do que apenas a quantidade de metros quadrados do seu quarto. Eles procuram experiências, personalização e descobrir locais antes mesmo de estes se tornarem superlotados. E isto é apenas a ponta do iceberg.
As novas tendências de luxo pós-pandemia devem focar-se em reinventar as conexões humanas, pois o turismo está intimamente relacionado com o envolvimento humano e não existe nenhum substituto tecnológico para este fator chave. Uma grande exigência será a integração do bem-estar pessoal (saúde e bem-estar são agora prioridades para os viajantes) e os viajantes vão querer explorar experiências sustentáveis que possam ser incluídas nas necessidades do planeta de forma a criar uma conexão mais profunda com o destino que estão a descobrir. Não há muito tempo eram as malas de design, relógios e joalharia os símbolos de um status elevado mas, atualmente, são as experiências autênticas e individuais que demonstram o status de alguém ou o seu nível de sucesso. Na atual era digital e no novo ecossistema em que vivemos, a tecnologia vai definir quem está preparado para ir mais além na oferta de experiências ao cliente, usando a informação disponível para corresponder às necessidades dos viajantes e exceder as suas expectativas.
“O luxo está em cada detalhe – Hubert de Givenchy”